Een gulle donatie verzekert dat we ook in 2023 iedereen van het echte nieuws kunnen blijven voorzien! << Klik hier om te doneren >>

Beelden overwinning oppositie Tripoli gemaakt in Qatarees Hollywood

0
Luister naar dit Artikel

*Vind je het belangrijk wat wij doen? gooi dan een euro (of ander bedrag) in de fooienpot! Alleen met jouw steun kunnen we blijven doen wat we doen!

In tegenstelling tot wat de meeste mensen geloven blijkt Al Jazeera geen onafhankelijke Arabische televisiezender te zijn. De zender is in handen van de Britse marionettenstaat Qatar.

In samenwerking met de Britse inlichtingendienst heeft Al Jazeera een eigen Groene Plein in Tripoli gecreëerd, echter zijn ze bepaalde details vergeten.

De propaganda wordt al aan de kaak gesteld in Rusland en Maleisië. Deze mise-en-scène gaat hoogstwaarschijnlijk de boeken in als één van de meest cynische bedenksels van de reguliere media sinds de gemanipuleerde beelden van Irakezen die het standbeeld van Saddam Hoessein omver wierpen na de Amerikaanse invasie in 2003.

Op de ochtend van 22 augustus jongstleden deed Al Jazeera ‘live’ verslag van het Groene Plein in Tripoli. Er zou te zien zijn hoe de Libische hoofdstad werd ingenomen door rebellen. Verslaggeefster Zeina Khodr werd omgeven door jubelende en euforische mensen terwijl ze verklaarde dat ‘Libië in handen was van de oppositie’.

De beelden werden gelijk overgenomen en verspreid door alle mainstream media. ‘Einde van het regime Gaddafi’ kopten veel kranten en er werd zelfs al gespeculeerd over de toekomst van Libië na Gaddafi. Zijn zonen waren naar verluid gearresteerd en zo zouden troepen hem niet langer trouw zijn.

De Libische hoofdstad, zo werd ons verteld, was nu in handen van de rebellen. Voor velen was het een voldongen feit.

Het verslag van Al Jazeera van het Groene Plein was echter opzettelijk bedrog. Het beeldmateriaal is van tevoren opgenomen in een studio in Doha in Qatar. De informatie kwam in handen van de Libische inlichtingendienst en enkele dagen eerder werd het Libische volk door het televisiestation Rayyisse al gewaarschuwd voor de Qatarese psychologische operaties (psyops).

De misleiding had als doel om mensen de indruk te geven dat Tripoli was gevallen om het verzet te breken en paniek en chaos te veroorzaken.

Bronnen: Cyaegha-c.livejournal.com en Metrogael.blogspot.com

Gerelateerd: Beelden feestende menigte Groene Plein Tripoli afkomstig uit India

Bedankt voor het doneren aan Worldunity.me

Worldunity.me wil alle gulle lezers bedanken die de afgelopen weken een donatie hebben gedaan. Uw financiële steun heeft ons geholpen om onze berichtgeving voort te zetten over alles wat er wordt verzwegen wereldwijd en ervoor te zorgen dat u op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen. Worldunity.me is al 8 jaar gratis, maar zonder de financiële steun van onze lezers zouden we u niet kunnen voorzien van eerlijk en accuraat nieuws en features over alles. Uw bijdragen maken dit mogelijk.

Heeft u nog geen donatie gedaan, maar wilt u dit wel doen, dan kan dat via

Ideal, creditcard, Crypto Valuta of Paypal.

In tegenstelling tot de reguliere media hebben wij geen inkomsten uit advertenties en ook ontvangen wij geen subsidies van de overheid. Om te bestaan zijn wij volledig afhankelijk van de donaties van onze lezers!

Een gulle donatie verzekert dat we ook in 2023 iedereen van het echte nieuws kunnen blijven voorzien!


<< Klik hier om te doneren >>

 

Misschien later